četvrtak, lipnja 04, 2009

Loto groznica

Gledam jutros red ispred hrvatske lutrije, masa ljudi se tiska na kiši da uplati svoje listiće, neki drže i po par komada u rukama. Nekako sam se probio kroz njih do trgovine. I dok sam ja u trgovini razmišljao hoću li uzeti salamu za 8kn ili onu za 12kn, oni su razmišljali što će sa dobivenim novcem ako osvoje jack pot. Naravno, uzeo sam salamu za 8kn. Nekako mi je to i fascinantno da mala masa ljudi je pomahnitala za dobitkom kojeg  zasigurno za 99% neće dobiti. Neću sada o tome kako dobitka uopće nema, nego je to čista navlakuša za naivce. Hrvatska lutrija će od uplaćenih listića dobiti ogromne iznose novca, svaki kupljeni listić je nešto manje od 10kn, neki ljudi kupuju i po 4, 5 listića, to je već oko 40-50kn po osobi. A kombinacija je samo jedna. Moja susjeda je bila u tom redu, gospođa u 50-ima, koja voli sjediti na kavama i kukati kako nema novca, kako joj je mirovina mala. Istovremeno u ruci drži zapaljenu cigaretu bijelog Mallbora koji danas dođe 20kn, onaj tko puši cigarete koje dođu 20kn i svaki dan izdvoji 40kn za dvije kutije cigareta mislim da nema pravo kukati kako nema novca. Mirovina joj je mala kako ona kaže, a istovremeno je jutros imala novca da sjedne na kavu sa prijateljicama, plati tu kavu 10kn, kupi dvije kutije bijelog Mallbora i još na to izdvoji 30kn za 3 listića lota. Ona koja nema, jutros je potrošila 80kn na ništa. A ja, koji po njoj imam i nemam se pravo žaliti sam stajao u trgovini i 5 minuta razmišljao hoću li jeftiniju ili skuplju salamu. 

Tko zapravo igra loto? Oni koji nemaju ili oni koji imaju, u tom istom redu sam zamijetio i ženu direktora gradske čistoće, koji također nemaju novca, ali imaju apartmane na moru, stan u Zagrebu, kuću negdje u Slavoniji i sin im je kao rođendanski poklon dobio novi Mercedes? Zanimljivo, u tom redu nisam vidio susjeda, koji ima 80 godina, penziju od 1700kn i koristi javni prijevoz. Od igrača lota, 30% ljudi koji ga igraju pripada u grupu  onih koji nemaju ili imaju malo, 70% su oni koji imaju i previše. Jer oni koji stvarno nemaju, nemaju novca i žao im je dati 10kn za jedan listić, za taj iznos mogu kupiti dva kruha. Hrvatska lutrija će na ovom jack-potu dobro debelo zaraditi, u biti ako i netko dobije jack pot, dobiti će novce koje je  uplatio kupnjom listića, plus novce ostalih igraća. 

I tako dok oni maštaju što će sa dobivenim novcem, hoće li vratiti dugove, kupiti jahtu, otići na put oko svijeta, na drugom kraju grada dvoje očajnih roditelja pokreću humanitarnu akciju za spas svoje kćeri koja boluje od rijetke bolesti i liječenje dođe cijelo jedno malo bogatstvo, njima ne pada na pamet stati u red i uplatiti loto listić jer im treba svaka lipa. Isto tako u nekom drugom gradu u Hrvatskoj otac dolazi kući s posla na koji se više neće vratiti, tvrtka otišla u stečaj, a kod kuće čekaju dvoje djece, jedno na fakultetu u Zagrebu, drugo u srednjoj školi kojega fakultet tek čeka. Žive sa plaćom od supruge, računi se gomilaju, dugovi rastu, niti njima ne pada na pamet igrati loto. Mnogi dobitak na lotu gledaju kao spas i izlaz iz svih svojih problema. No po meni dobitak jack pota od 38 milijuna kuna je samo dodatni problem. 

Osobno da osvojim takav iznos novca osnovao bi zakladu za djecu koje su žrtve požara da ih se može poslati u Švicarsku, Južnoafričku republiku u kamp Djeca vatre ili neku drugu zemlju koja ima vrhunske stručnjake za rekonstrukciju lica i liječenje opečene kože.  Osnovao bi centar za rehabilitaciju žrtava požara. Ili bih dio donirao u neke humanitarne svrhe. Kada imate 38milijuna u rukama kojima raspolažete mislim da vam ne bi bilo teško dati djelić toga onome kome stvarno treba. No 90% onih koji uplaćuju te listiće tako ne razmišljaju. Jer oni ''nemaju''.  

Onaj tko osvoji taj iznos, 99% sam siguran da će spiskati taj novac na jahtu, novi auto, kuću, ljetovanje, poklone i pizdarije koje mu u biti ne trebaju, ako si dosada živio bez tih sranja možeš i dalje. Dobitnik će dobiti sindrom malog bogataša i novac će se istopiti da se ne bude ni snašao. A najbolje je od svega je upravo to da ako dobitnika i bude, to će biti netko poput moje susjeda ili žene direktora gradske čistoće. Oni koji nemaju, nemaju, oni koji imaju nikada im nije dovoljno....

Broj komentara: 5:

kvadry kaže...

sad mi je krivo što sam uplatio listić...ne znam jel bila u pitanju gramzivost, ili sam mislio da ću tako na brzinu rješiti sve svoje probleme i strah od budućnosti...zapravo, pokazao sam slabosst da se neću znati nositi s onim što me čeka...kako ostati normalan u trenutku dok novac zvecka oko tebe? možda jednostavnom logikom: odi i kupi jeftiniju salamu...btw listić košta 25kn...stari me nazvao kretenom jer sam mu popio 4 kave u gradu...a i ja mrzim one koji kukaju da nemaju para a puše 2 kutije na dan...bura mi kuka puši dvije i pol i igra kladionicu...koliki je tek on kreten u očima moga starog... ;)

Jonasy kaže...

Ma gdje si ti to Kvadry kupio listić za 25kn? Moj je koštao 32! Jel ima neka diskont poslovnica Hrvatske lutrije?
Evo, ako nakon idućeg kola nestanemo iz blog sfere ili Kvadry, ili ja, onda se zna da smo negdje na Havajima :-).
p.s.
Ne bih sigurno prvo otišao na Havaje. To sam samo onako napisao jer se to tako obično kaže :-)

survivor kaže...

Jonasy, a kućni ljubimac? Da li i njega vodiš ako nestaneš? Blogosferu možeš voditi i sa Havaja, imaju i tamo internet, ja bi radije otišao na neko drugo otočje, Havaji me ne privlače jer su dio SAD-a.

kvadry kaže...

o jona, ma takav info sam dobio od staraca...valjda je više kad prekrižiš sve žive kvadratiće ;) ja putujem na mars ak dobijem...niko ne žica, a i fino je tiho... ;)

Jonasy kaže...

survivor - naravno da ga vodim, bez njega nikuda!
kvadry - nitko ne žica na marsu, hehe :-)